Veelgestelde vragen
Betaling
Hoe betaal ik?
Hoe betaal ik?
Op onze website kunt u betalen met uw betaalkaart of met MobilePay. MobilePay is het gemakkelijkst, omdat u geen goedkeuring via MitID nodig heeft.
Overheidsinstellingen kunnen betalen met EAN.
Let op: als u met een betaalkaart betaalt, moet u uw aankoop goedkeuren via MitID. Lees meer over de goedkeuring met MitID onder 'Hoe keur ik goed met MitID'.
Zo betaalt u met MobilePay:
- Kies MobilePay als betaalmethode
- Voer het telefoonnummer in dat aan uw MobilePay gekoppeld is
- Open MobilePay op uw mobiele telefoon
- Keur de aankoop goed door uw vinger over het scherm naar rechts te schuiven
Zo betaalt u met een betaalkaart:
- Kies betaalkaart als betaalmethode
- Bevestig de betaling met MitID
- Keur goed met de MitID-app of code via SMS
- De betaling is voltooid
Hoe keur ik goed met MIT-ID of SMS-code?
Hoe keur ik goed met MIT-ID of SMS-code?
Vanaf 1 januari 2021 zijn er nieuwe EU-regels voor veilige betalingen van kracht. Dit betekent dat je jouw aankoop moet goedkeuren via MitID of met een eenmalige SMS-code wanneer je een betalingskaart gebruikt. Deze tweestapsverificatie is bedoeld om te voorkomen dat fraudeurs je kaartgegevens misbruiken.
Vanaf 31 oktober 2022 is NemID volledig uitgefaseerd en vervangen door MitID.
Let op: Gebruik je MobilePay, dan hoef je niet te verifiëren met MitID.
Goedkeuren met MitID via app of codelezers
Om je aankoop met MitID goed te keuren, dien je een MitID app op je smartphone of tablet geïnstalleerd te hebben - of toegang te hebben tot een codelezer/codevertaler. De codelezer is een alternatief voor degenen die de MitID-app niet kunnen gebruiken. De codevertaler is bedoeld voor mensen met een visuele beperking.
Je kunt de MitID-app downloaden in de App Store en Google Play.
De codelezer en codevertaler zijn verkrijgbaar bij de gemeente.
Zo keur je goed met de MitID App:
- Betaal met je kaart zoals gewoonlijk
- Open de MitID app (deze opent niet automatisch)
- Log in met je MitID gebruikers-ID en wachtwoord.
- Keur de betaling goed
- De betaling is voltooid
Zo keur je goed met de MitID Codelezer of codevertaler:
- Betaal met je kaart zoals gewoonlijk
- Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in
- Zet je codelezer of -vertaler aan
- Voer de 6-cijferige eenmalige code in die op het scherm verschijnt
- Druk op bevestigen
Goedkeuren met SMS-eenmalige code
Als je geen gebruik wilt maken van MitID, kun je met een SMS-code goedkeuren. Dit vereist dat je eerst je mobiele nummer en een wachtwoord aan je betaalkaart koppelt.
Zo registreer je je met een SMS-code (slechts één keer nodig):
- Ga naar eu/3ds
- Klik op 'Meld je mobiele nummer en wachtwoord aan voor je kaart'.
- Voer je kaartnummer in (de 16 cijfers op de voorkant van je Visa/Dankort) en bevestig.
- Voer je zelfgekozen wachtwoord en je mobiele nummer in en bevestig
- Voer de eenmalige code in die je op je mobiele telefoon hebt ontvangen. Klik op 'bevestigen'.
- Rond af door de toestemmingsverklaring te ondertekenen met je MitID.
Voortaan ontvang je een sms met een eenmalige code wanneer je shopt bij een webwinkel die de beveiligingsoplossing gebruikt.
Bij MobilePay hoef je NIET te verifiëren met NemID:
Je kunt er ook voor kiezen om met MobilePay te betalen, waar al een tweestapsverificatie voor je aankoop is. Dit betekent dat je niet via NemID hoeft te verifiëren, aangezien dit al bij de registratie is gedaan.
Kan ik met EAN kopen?
Kan ik met EAN kopen?
Publieke instellingen, zoals verpleeghuizen, woongemeenschappen, gemeenten en regio's, kunnen aankopen doen met een EAN-nummer.
Je kunt betalen met EAN bij het afrekenen, en inloggen is niet nodig.
Lees meer over kopen met een EAN-nummer HIER.
Levering
Wanneer worden mijn goederen geleverd?
Wanneer worden mijn goederen geleverd?
Wij hanteren een levertijd van 1-3 werkdagen. Als u op werkdagen vóór 12 uur bestelt, wordt uw bestelling meestal dezelfde dag nog verzonden.
Meubels, zoals bedden en relaxstoelen, hebben echter een langere levertijd. Kijk bij het specifieke product voor meer informatie.
Wat kost de levering?
Wat kost de levering?
Gratis verzending voor bestellingen boven de 500 DKK.
Voor bestellingen onder de 500 DKK gelden de volgende verzendkosten:
- GLS Pakkeshop: 45 DKK.
- GLS levering aan huis: 55 DKK.
- PostNord Pakkeshop: 39,95 DKK.
- PostNord levering aan huis: 49,95 DKK.
- Bring: 40,00 DKK.
Let op: Relaxfauteuils en zorgbedden worden bezorgd door een transportbedrijf en alleen naar niet-brugverbonden eilanden. De verzendkosten zijn 750 DKK.
Woon je op een niet-brugverbonden eiland? Neem dan contact op met onze klantenservice via 39 43 05 50 of winkel@seniorshop voor meer informatie over onze andere leveringsopties.
Versturen jullie naar het buitenland?
Versturen jullie naar het buitenland?
Nee, we verzenden niet naar het buitenland.
Als u zich in Zweden bevindt, kunt u echter onze Zweedse website Seniorlife.se gebruiken.
We leveren ook niet aan Groenland, de Faeröer en IJsland. We raden u aan om het product op onze website te vinden en contact op te nemen met: https://www.arcticimport.dk/ en hen te vragen om het product bij ons te bestellen. Zij regelen dan ook de verzending voor u.
Kan ik mijn bestelling ophalen in jullie magazijn of winkel?
Kan ik mijn bestelling ophalen in jullie magazijn of winkel?
Ja, je kunt ervoor kiezen om je bestelling op te halen in ons magazijn in Herlev of in onze winkel in Søborg. Dit kost je helemaal niets. Je selecteert deze optie bij het afrekenen, wanneer je de leveringsmethode kiest.
Afhalen magazijn:
Hørkær 32
2730 Herlev
Afhalen winkel:
Søborg Hovedgade 44
2860 Søborg
Retournering
Hoe retourneer ik een artikel?
Hoe retourneer ik een artikel?
Lees de gids over hoe je een artikel kunt retourneren HIER
Hoe ruil ik een artikel om?
Hoe ruil ik een artikel om?
Als je een artikel wilt ruilen, stuur het dan naar ons terug en plaats een nieuwe bestelling.
Wanneer krijg ik mijn geld terug voor een geretourneerd artikel?
Wanneer krijg ik mijn geld terug voor een geretourneerd artikel?
Je ontvangt je geld binnen 2-4 werkdagen terug op je rekening nadat we je retourpakket hebben ontvangen.
Het bedrag wordt teruggestort op de betaalkaart die je bij aankoop hebt gebruikt, of op de rekening die gekoppeld is aan je MobilePay-app.
Wat moet ik doen als ik een verkeerd of beschadigd artikel ontvang?
Wat moet ik doen als ik een verkeerd of beschadigd artikel ontvang?
Als je product beschadigd is aangekomen of als je het verkeerde product hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Zij zullen het voor je regelen.
Telefoon: 39 43 05 50
E-mail: butik@seniorshop.dk
De winkel
Wat zijn de openingstijden en het adres van de winkel?
Wat zijn de openingstijden en het adres van de winkel?
Seniorshop heeft ook een fysieke winkel waar u onze hulpmiddelen kunt kopen.
Adres:
Søborg Hovedgade 44
2860 Søborg
Openingstijden:
Maandag: 10-18
Dinsdag – vrijdag: 10-16
1 zaterdag per maand: 10-14
Mochten er wijzigingen zijn, zoals verruimde openingstijden of sluitingen tijdens de feestdagen, dan melden we dat op onze website.
Waar is de dichtstbijzijnde bushalte bij de winkel?
Waar is de dichtstbijzijnde bushalte bij de winkel?
Buslijn 6A stopt bij Dyssegårdsvej (Søborg Hovedgade), op slechts 150 meter van de winkel.
Buslijn 176 stopt bij Dyssegårdsvej (Vangedevej), ongeveer 500 meter van de winkel.
Vanaf station Vangede en station Dyssegård is het ongeveer 1 km naar de winkel.
Bekijk hier een kaart met alle nabijgelegen haltes hier
Je kunt ook je eigen reis plannen op rejseplanen.dk
Kan men de winkel bellen?
Kan men de winkel bellen?
Wanneer je belt naar Seniorshop, kom je altijd in contact met onze klantenservice, die zowel de winkel in Søborg als de webshop bedient.
Je kunt dus niet direct naar de winkel bellen, maar onze klantenservice beantwoordt al je vragen over de winkel (bijvoorbeeld of een specifiek product op voorraad is, of andere vragen over onze producten).
Het telefoonnummer van de klantenservice is: 39 43 05 50. Je kunt ook een e-mail sturen naar butik@seniorshop.dk
Bent u lid van de Forbrugsforeningen?
Bent u lid van de Forbrugsforeningen?
Wij zijn niet aangesloten bij de consumentenvereniging.
Hulpmiddelverhuur
Hoe huur ik een hulpmiddel?
Hoe huur ik een hulpmiddel?
Hulpmiddelen huren bij Seniorshop is eenvoudig en voordelig. Je kunt huren voor een dag, een week of een maand.
Er wordt een borg van 1000 kr. in rekening gebracht bij het huren van een product. Het volledige bedrag wordt terugbetaald bij tijdige inlevering, mits het product onbeschadigd is.
Let op, je bent zelf verantwoordelijk voor het ophalen en terugbrengen bij ons magazijn in Herlev.
Je huurt via onze website HIER.
Zo werkt het:
- Geef de huurperiode aan
- Kies je hulpmiddel
- Plaats in winkelmandje en betaal
- Je ontvangt een orderbevestiging per e-mail
- Haal je gehuurde artikel op bij Hørkær 32 in Herlev.
Ophalen en terugbrengen van gehuurde artikelen
Zodra je huurovereenkomst rond is, moet je zelf het hulpmiddel ophalen bij ons magazijn in Herlev. Na de huurperiode moet het daar ook weer worden ingeleverd. Neem contact met ons op als je de huurperiode wilt verlengen.
Adres: Hørkær 32, 2730 Herlev
Tijden: Maandag-vrijdag van 9.00 – 15.30
Lees meer over voorwaarden en verhuur HIER.