Handelsvoorwaarden

Inhoud

FAQ / Veelgestelde vragen

Heb je vragen? Lees meer hier: Veelgestelde vragen

Over het bedrijf

Juridische naam van het bedrijf: Seniorshop ApS
Bijnaam: Seniorshop.dk
Bedrijfsvorm: ApS
CVR-nummer: 31 37 32 98
Opgericht: 2008
Adres:
Seniorshop
Winkel: Søborg Hovedgade 44, DK-2860 Søborg
Administratie en WEB-Shop: Hørkær 32, DK-2730 Herlev
Telefoon: 39 43 05 50
Email: butik@seniorshop.dk
Officiële website: www.seniorshop.dk

Bestellen

Op www.seniorshop.dk kun je producten bestellen via onze website. Je bent ook van harte welkom in onze winkel. Hier kun je de producten meteen meenemen of bestellen voor verzending. Je kunt ons ook telefonisch bereiken op 39 43 05 50.

Overeenkomsten met Seniorshop worden in het Deens en binnen Denemarken afgesloten.

Betaling

Alle prijzen op de website zijn inclusief Deense belastingen, waaronder de geldende btw.

Bij betaling met een creditcard ben je altijd beschermd tegen misbruik. Er is geen eigen risico als je kaart misbruikt wordt in een internetwinkel die SSL (Secure Socket Layer) gebruikt. Je bent hierdoor beter beschermd dan tijdens fysieke betalingen, waar je een eigen risico van 1200 DKK hebt als je kaarten misbruikt worden met gebruik van de pincode.

De gegevens die je verzendt voor een aankoop betaald met een creditcard worden versleuteld (SSL), en kunnen alleen door PBS gelezen worden. Noch Seniorshop noch andere partijen hebben toegang tot jouw informatie.

Het bedrag voor de bestelde producten wordt pas afgeschreven wanneer de producten vanuit Seniorshop worden verzonden. Er kan nooit een hoger bedrag worden afgeschreven dan het bedrag dat je bij de aankoop hebt goedgekeurd. We rekenen geen kaartkosten.

In onze e-winkel kun je betalen met de volgende middelen:

Dankort
Deense Euro/Mastercards
Buitenlandse Master/EURO kaarten
VISA Electron ER WORDT GEEN TRANSACTIEKOSTEN BEREKEND

Reservering van bedrag

Wanneer je met een internationale creditcard betaalt, wordt het bedrag meteen gereserveerd. Het geld blijft gereserveerd op je kaart of rekening totdat:

1) We het bedrag afschrijven wanneer we het product verzenden, of
2) het geld wordt vrijgegeven volgens afspraken met jouw kaartuitgever.

Je kunt meer lezen over de regels voor jouw specifieke kaart bij je kaartuitgever.

Verzending en levering

De levertijd kan 1-3 dagen zijn, maar het merendeel van de producten wordt op dezelfde dag verzonden als de bestelling is geplaatst, tenzij een langere levertijd op het product is aangegeven.

Verzendkosten variëren afhankelijk van het type product en worden weergegeven in de winkelwagen wanneer het product is toegevoegd.

Bestellingen zijn gratis verzonden bij aankopen boven de 500 DKK, met uitzondering van grotere meubels. Bij aankopen onder de 500 DKK variëren de verzendkosten van 39,95 tot 55 DKK.

Je kunt kiezen uit levering met Post Nord, GLS of koerier, evenals levering aan de deur, afhaalpunten of ophalen in de winkel. Sommige opties kunnen niet beschikbaar zijn als de grootte of aard van het product een specifieke leveringsmethode niet toestaat.

Er is ook een optie voor gratis ophalen in onze winkel in Søborg of in ons magazijn in Herlev.

Herroepingsrecht

Als consument heb je 14 dagen herroepingsrecht bij ons.

De herroepingstermijn verloopt 14 dagen na de dag waarop je je product ontvangt. Als je in één bestelling meerdere verschillende producten hebt besteld, maar deze afzonderlijk worden geleverd, begint de termijn te lopen vanaf de ontvangst van het laatste product.

De termijn houdt in dat je 14 dagen de tijd hebt vanaf ontvangst om ons te laten weten dat je je aankoop wilt herroepen. Je kunt een e-mail sturen naar butik@seniorshop.dk of gebruik maken van het herroepingsformulier dat je onderaan de handelsvoorwaarden kunt vinden.

Je kunt de aankoop niet herroepen door de ontvangst van het product te weigeren zonder ons op de hoogte te stellen.

Geen herroepingsrecht bij:

Levering van goederen die volgens jouw specificaties zijn vervaardigd of die een duidelijk persoonlijk tintje hebben gekregen.

Gedeeltelijke herroeping van de aankoop

Als je meerdere producten bij ons hebt gekocht, kun je een of meer producten tegelijkertijd retourneren, ook al zijn ze in één bestelling gekocht.

Let op, als je een gedeelte van je aankoop herroept, krijg je de verzendkosten niet terug.

Retourneren

Nadat je ons op de hoogte hebt gesteld van je herroeping, heb je 14 dagen de tijd om het product naar ons terug te sturen.

Je moet zelf betalen voor het retourneren van het pakket, en je bent verantwoordelijk als er schade optreedt tijdens het transport.

Sommige producten kunnen niet met de reguliere post worden geretourneerd. Dit geldt voor: Grotere meubels.

De maximale geschatte kosten voor het retourneren van deze producten zijn: 1.250 DKK.

Het product moet worden gezonden naar:

SeniorShop.dk
Hørkær 32
2730 Herlev
T.a.v.: Retour
We accepteren alleen pakketten die direct naar dit adres worden verzonden.

Standaard-herroepingsformulier

(Vul dit formulier alleen in en retourneer het als je het herroepingsrecht wilt uitoefenen)

Aan:
Seniorshop.dk
Hørkær 32
2730 Herlev
butik@seniorshop.dk

Ik deel hierbij mee dat ik het herroepingsrecht van toepassing wil verklaren op de volgende goederen/services:

__________________________________________________________________________________

Besteld op: _______________________________ Ontvangen op: _______________________________

Naam van de consument: ______________________________________________________________________

Adres van de consument: ___________________________________________________________________

Handtekening van de consument: _________________________________________ Datum: _________________

(alleen indien de inhoud van het formulier schriftelijk wordt meegedeeld)

De staat van het product bij retournering

Als het product in waarde is verminderd omdat je het op een andere manier hebt gebruikt dan nodig is om de aard, kenmerken en werking vast te stellen, krijg je mogelijk slechts een deel van de aankoopprijs terug. Het bedrag dat kan worden teruggestort hangt af van de handelswaarde van het product en in sommige gevallen kan het beteken dat alleen de verzendkosten worden vergoed.

We raden aan om het product in de originele verpakking terug te sturen.

Als de originele verpakking ontbreekt, kan dit een waardevermindering van het product betekenen.

Terugbetaling van aankoopbedrag

Als je je aankoop herroept, krijg je je geld terug. Als het product in waarde is verminderd, trekken we het bedrag af waarvoor je aansprakelijk bent.

We vergoeden alle betalingen die we van je hebben ontvangen, inclusief leveringskosten (dit geldt echter niet voor extra leveringskosten als je een andere leveringsvorm hebt gekozen dan de goedkoopste standaardlevering die we bieden), niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop we je mededeling hebben ontvangen dat je de overeenkomst wilt herroepen.

We storten het geld terug met hetzelfde betaalmiddel dat je bij de aankoop hebt gebruikt, tenzij we anders zijn overeengekomen.

We kunnen de terugbetaling inhouden totdat we het product hebben ontvangen, tenzij je hebt aangetoond dit te hebben geretourneerd.

Garantie

Als consument heb je 24 maanden garantie volgens de wet.

Dit geldt natuurlijk alleen als de klacht gerechtvaardigd is. We willen alleen tevreden klanten en moedigen aan om contact op te nemen als er problemen zijn met de aangekochte producten.

De garantie volgens de wet betekent dat je als klant kunt klagen over productfouten en gebreken die binnen 24 maanden na ontvangst van het product zijn ontdekt. Dit vooropgesteld, de gebreken zijn niet ontstaan door onjuist gebruik of ander schadeveroorzakend gedrag. Als je klacht gerechtvaardigd is, betekent dit dat je het product kunt laten repareren, vervangen, je geld terug kunt krijgen of een prijsverlaging kunt krijgen, afhankelijk van de situatie.

Je moet binnen een redelijke termijn na constatering van de fout een klacht indienen. Als je binnen twee maanden na ontdekking van de fout aangeeft een klacht in te dienen, wordt deze altijd als tijdig beschouwd.

Wanneer je een klacht wilt indienen over een product, inclusief meubels en grotere items, moeten ze worden verzonden naar ons adres: Seniorshop.dk, Hørkær 32, 2730 Herlev. Teruggeretourneerde producten die middels Post Danmark worden opgehaald, worden niet als retour beschouwd. Producten moeten worden geretourneerd door ze af te leveren op Hørkær 32, 2730 Herlev.

Wanneer je een klacht indient, stuur dan graag je order- of factuurnummer mee en, als mogelijk, een kopie van de ontvangen factuur.

Als je een klacht hebt over een product, inclusief meubels en grotere artikelen, vraag dan eerst om contact met ons op te nemen voordat je het naar ons adres verstuurt: Seniorshop.dk, Hørkær 32, 2730 Herlev.

Als de klacht gerechtvaardigd is, vergoeden we je redelijke verzendkosten. Het product moet altijd in passende verpakking worden geretourneerd. Zorg ervoor dat je een verzendbewijs krijgt, zodat we je verzendkosten kunnen terugbetalen.

Als je klacht gerechtvaardigd is, sturen we je een retourlabel, zodat de retourzending automatisch wordt betaald.

Het product moet worden gezonden naar:
SeniorShop.dk
Hørkær 32
2730 Herlev

We accepteren alleen pakketten die direct naar dit adres worden verzonden. We halen geen producten op die naar afhaalpunten of soortgelijke locaties worden gestuurd.
Wanneer je een product retourneert, voeg dan een gedetailleerde beschrijving van het probleem bij.

Privacybeleid

We hebben de volgende informatie van je nodig wanneer je bij ons winkelt:

Naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres.

We registreren en delen de persoonlijke gegevens die nodig zijn om het product aan je te kunnen leveren.

Persoonlijke gegevens worden geregistreerd bij Seniorshop ApS en worden vijf jaar bewaard, waarna de gegevens worden verwijderd.

We werken samen met een aantal andere bedrijven die gegevens opslaan en verwerken. Deze bedrijven verwerken alleen gegevens namens ons en mogen ze niet voor eigen doeleinden gebruiken.

We werken alleen samen met gegevensverwerkers in de EU of in landen die voldoende bescherming van je gegevens kunnen bieden.

De verantwoordelijke voor gegevensverwerking op seniorshop.dk is Seniorshop ApS

Je hebt het recht om te weten welke gegevens we over je verwerken.
Als je denkt dat de gegevens onjuist zijn, heb je het recht om ze te corrigeren. In sommige gevallen zijn we verplicht om je persoonlijke gegevens te verwijderen als je dat verzoekt. Bijvoorbeeld als je gegevens niet langer nodig zijn voor het doel waarvoor we ze nodig hadden. Je kunt ons ook contacteren als je denkt dat je persoonsgegevens in strijd met de wet worden verwerkt. Je kunt ons schrijven op: butik@seniorshop.dk

Registratie van je bezoek aan Seniorshop

Wanneer je adresgegevens, telefoon en e-mail invoert op Seniorshop.dk, slaan we deze informatie op voor je volgende bezoek en hoef je deze niet opnieuw in te voeren als je weer vanaf dezelfde computer bestelt.

Dit wordt een "cookie" genoemd en is eigenlijk een notitie die we op je computer achterlaten, zodat onze website je de volgende keer dat je ons bezoekt herkent. Dit wordt tegenwoordig op bijna alle websites gebruikt, en je kunt cookies altijd verwijderen via de functies en internetinstellingen van je internetbrowser.

Er wordt ook een logstatistiek bijgehouden op Seniorshop.dk. Deze statistieken worden gebruikt om informatie te verzamelen over het aantal bezoekers, waar ze vandaan komen en hoe ze door de website navigeren, op dezelfde manier als je in een fysieke winkel zou observeren wat klanten leuk vinden en welke producten ze minder interessant vinden.

We gebruiken deze informatie alleen intern om de winkel en ons marketingmateriaal te optimaliseren.

Specifiek voor YouTube

We gebruiken YouTube om onder andere productvideo's op onze site te tonen, waarvoor de volgende voorwaarden gelden:

Bij gebruik van de YouTube API-clients, stemmen gebruikers ermee in gebonden te blijven aan de YouTube Servicevoorwaarden.

YouTube Servicevoorwaarden

Link naar Google's privacybeleid

Klachtenprocedure

Als je als consument een klacht hebt over je aankoop, kun je contact opnemen met butik@seniorshop.dk. Als we geen oplossing kunnen vinden, kun je een klacht indienen bij:

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportaal voor Nævnenes Hus.

Om te kunnen klagen, moet het product of de dienst waarover je klaagt, minstens 1.110 DKK en maximaal 100.000 DKK hebben gekost. Voor klachten over kleding en schoenen moet de prijs ten minste 720 DKK hebben bedragen. Er zijn kosten verbonden aan het doorvoeren van de klacht.

Als je op een e-gemerkte webshop winkelt, kun je je zaak gratis laten behandelen, ongeacht het bedrag. Lees meer hier.

Woon je in een ander EU-land dan Denemarken, dan kun je bij de Europese Commissie een klacht indienen hier - http://ec.europa.eu/odr

Huurvoorwaarden voor verhuur van hulpmiddelen

De algemene handelsvoorwaarden zijn van toepassing, en je kunt aanvullende informatie over de huur hier vinden:

Borg

Er wordt een borg van 1000 DKK in rekening gebracht bij huur van een product. Het volledige bedrag wordt terugbetaald bij tijdige teruggave, op voorwaarde dat er geen schade aan het product is.

Ophalen

Bij verhuur moet je zelf het product ophalen en terugbrengen naar ons magazijn op Hørkær 32, 2730 Herlev. We bieden geen bezorgservice. Let op dat ons zorgbed bij ophalen is gemonteerd en daarom speciaal transport vereist.

Reserveringen zijn bindend - Huurperiode en opzegging

Je bent gebonden voor de volledige gekozen huurperiode, maar je kunt op elk moment na 5 maanden opzeggen met een maand opzegtermijn aan het einde van de maand.

Als het product niet wordt opgehaald en je herroepingsrecht is verlopen, wordt het volledige bedrag voor de huurperiode in rekening gebracht.

Verlenging van de huurperiode

Wil je de huurperiode verlengen, neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op om te zien of dit mogelijk is.

Bij te late teruggave

Bij te late teruggave wordt de huurder gefactureerd tegen het standaard dagtarief per aangebroken dag na de leverdatum. Deze facturering stopt zodra het product is teruggebracht.

Staat van het product

Bij uitgifte is het verhuurde product altijd volledig functioneel en gereinigd.

Zorg er altijd voor dat het product bij uitgifte functioneel en zonder gebreken is.

Het product moet in een vergelijkbare staat worden teruggebracht, anders spreken we van waardevermindering waarvoor je aansprakelijk bent.

Bij gebrekkige reiniging bij teruggave zal er een schoonmaakkosten in rekening worden gebracht dat in overeenstemming is met onze reële kosten voor de reiniging.

Prijzen zijn incl. geldende btw

Alle voorwaarden worden gelist in de afgesloten huurovereenkomst en zijn de basis van de afspraak tussen huurder en verhuurder. Alle verhuurde hulpmiddelen blijven eigendom van de verhuurder. De huurder is te allen tijde aansprakelijk voor schade of verlies. Het wordt aanbevolen om na te gaan of je verzekering gehuurde objecten dekt.

Herroepingsrecht

Als consument heb je 14 dagen herroepingsrecht bij ons.

De herroepingstermijn loopt af 14 dagen na de dag dat je het product hebt opgehaald.

De termijn houdt in dat je 14 dagen hebt vanaf de dag van afspraak om ons te laten weten dat je wilt herroepen. Stuur een mail naar butik@seniorshop.dk of gebruik het standaard herroepingsformulier, gevonden onder in de voorwaarden.

Terugbetaling

Als je je aankoop herroept, krijg je je geld terug.

Als je toestemming hebt gegeven om met de levering te beginnen en je wilt toch herroepen, willen we je erop wijzen dat we een redelijke vergoeding in rekening brengen voor het gedeelte van het abonnement dat al is geleverd. Deze redelijke vergoeding wordt berekend in overeenstemming met de daghuur van 75 DKK.

We storten het bedrag zonder onnodige vertraging en uiterlijk 14 dagen vanaf de dag dat we bericht hebben ontvangen dat je de overeenkomst wilt herroepen. We vergoeden het geld met hetzelfde betaalmiddel dat je bij de aankoop hebt gebruikt, tenzij we anders overeenkomen.

Als er iets mis is met het abonnement

Als je niet tevreden bent met het abonnement, kun je contact met ons opnemen via butik@seniorshop.dk

De wettelijke voorschriften voor gebreken gelden niet voor abonnementen.
Of je het recht hebt op 2 jaar garantie onder de wettelijke regels hangt daarom af van wat moet worden geleverd volgens de abonnementsregeling:

Levering van goederen

Bij levering van goederen heb je 24 maanden garantie. Neem bij voorkeur contact met ons op voor je het product stuurt.

Als je klacht gerechtvaardigd is, betekent dit dat je het product kunt laten repareren, vervangen, je geld terugkrijgt, of een aftrek in de prijs kunt krijgen, afhankelijk van de situatie.

Je moet binnen redelijke tijd klagen nadat je de fout hebt ontdekt. Als je binnen twee maanden na het ontdekken van de fout een klacht indient, wordt dit altijd geacht binnen een redelijke termijn te zijn. Omdat de huurperiode beperkt is, raden we aan zo snel mogelijk contact met ons op te nemen en indien mogelijk direct na constatering van de fout.